La nostra escola està situada en un entorn especial, amb unes vistes molt boniques a una de les entrada al Park Güell. Des de les finestres de les aules podem veure diferents tipus d’arbres, plantes i ocells.

La nostra comunitat educativa aprofita aquest entorn tan singular per conèixer els arbres, les plantes i els animals amb els que es relacionen. Des de P3 a 6è es fa el projecte d’un arbre. Treballant l’observació directa, l’experimentació i la recerca. Descobrint la riquesa natural del seu entorn més proper. Pretenem sensibilitzar al nostre alumnat cap al respecte, l’estimació de la natura i l’actuació per un món més sostenible.

També tenim un hort escolar que cuiden tots els nens i nenes des de P-3 fins a sisè. El treball de l'hort permet als nens apropar-se de forma activa a la terra i reconèixer els diferents tipus de cultius.

La nostra escola està situada a la vessant nord del Park Güell, un dels parcs més emblemàtics de la ciutat. Aquí hi podem fer observació i estudi de l’arquitectura modernista del geni que fou Antoni Gaudí. L’artista es basà en la Natura per realitzar el parc, intentant que les construccions que s’hi feren afectessin el menys possible a la Natura. Tal com ell deia “la Natura és la meva mestra”. Han passat molts anys des de la seva construcció, però la seva teoria és ben vigent: hem de seguir aprenent de la Natura i ser el màxim de respectuosos amb ella.

Ja fa temps que l'escola ha iniciat el camí per esdevenir cada cop més sostenible i respectuosa amb el medi ambient. Aquest camí es concreta amb accions ja consolidades, i d'altres en procés.
El curs 2013/2014, vam iniciar un programa per a la reducció d'embolcalls en els esmorzars, amb resultats positius, programa que  continúa. Cada cop més reutilitzem materials reciclats o naturals, sobretot en les produccions plàstiques.El reciclatge és present en tots els ámbits: aules, espais comuns, patis i menjador.Aquests són alguns exemples d'accions que es duen a terme, per tal de REDUIR, REUTILITZAR I RECICLAR.

A Educació Infantil es treballa la motricitat mitjançant una metodologia que alterna la proposta de l’educador i la motricitat espontània del nen. És el que s’anomena psicomotricitat d’integració. Les activitats realitzades milloren la coordinació i l’habilitat motriu al temps que es treballa l’afectivitat, la seguretat i les relacions entre iguals.
Algunes sessions es desenvolupen a l’ aula de psicomotricitat i d’altres, aprofitant l’entorn privilegiat que envolta l’escola, es fan a l’exterior (a la muntanya o parcs propers). Des de fa uns anys l’adaptació dels nens i nenes de P-3 també la fem a l’aula de psicomotricitat. Durant aquests primers dies d’escola les famílies acompanyen els seus fills i filles i així, tots plegats, ens anem coneixent.

Les TIC (Tecnologies de la Informació i de la Comunicació) han revolucionat la forma d'entendre el món en la darrera dècada. L'escola ha de potenciar la utilització qualitativa i responsable d'aquestes noves eines de forma transversal a través de les diferents matèries que s'imparteixen.