La nostra escola, el Montseny, està a les portes d’un dels parcs més bonics i emblemàtics de Barcelona, el Parc Güell. Des de les nostres aules tenim la immensa sort de poder badar i contemplar diversitat d’arbres, arbustos, plantes i flors. A les portes de la primavera pujar persianes als matins i retrobar cada dia els nostres ametllers florits, ens satisfà enormement.

Comptem doncs amb un entorn diferenciat, únic i privilegiat del que ens en sentim veritablement cofois. I és que el parc, any rere any ha anat calant més i més en les nostres vides, en els nostres plantejaments pedagògics i en les nostres propostes didàctiques. De la mateixa manera, nosaltres, a poc a poc, també ens hem anat apropant al parc per anar provant, tastant i assaborint tot el que aquest indret ens ha anat proposant. I és que la natura té això, atrau, capta i captiva.

Escola-natura, un bon binomi que nosaltres volem conjugar. El nostre centre vol aprofitar encara més tot el que el parc ens ofereix i brinda. Només cal endinsar-nos i transitar-hi amb major freqüència ja que tenim pendents moltes experiències,  molts racons per  observar, noves vivències per gaudir i la cerca de tresors encara amagats per descobrir.

En els darrers anys ja hem anat fent tastets... I és que en el parc hi tenim un bosc, el del Turull, amb uns espais i una aula on professorat i alumnat podem observar, experimentar, aprendre i ensenyar. I al costat hi trobem els nostre hort que ens van donant cada cop més fruits i que esperem continuar conreant, amb l’ajuda de les famílies  per fer-lo ben gran. Igualment, des de fa més de deu anys, el Montseny participa del projecte de l’Agenda 21 (ara Escoles + sostenibles) de l’Ajuntament de Barcelona i això també ens ha ajudat en la nostra aposta pel medi ambient i per la sostenibilitat.

Però, el fet és que cada vegada volem més... El nostre repte passa per treure’n encara més profit de tot plegat. I per això engeguem aquest Projecte d’Escola a la Natura  amb l’objectiu d’aconseguir un alumnat que esdevingui en un futur no massa llunyà, ciutadania respectuosa, solidària, sensible i bona coneixedora de l’entorn.

Des del punt de vista metodològic apostem per fer un  procés d’ensenyament-aprenentatge  actiu, amb un gran  protagonisme del nostre alumnat, on l’observació i l’experimentació combinades amb la reflexió personal i el contrast d’idees, potenciï un veritable treball col·laboratiu i uns aprenentatges significatius.